گالری ویدیوها

HA چیست؟

برای استفاده از برخی ویژگی های Vmware Vsphere ،  شما ابتدا باید یک Cluster ایجاد ، یک Cluster گروهی از Esxi Host ها است که یکجا جمع شده و مدیریت میشوند .

ویژگی های کلاستر :

HA:

این ویژگی از شما در مقابل  Failure یک یا چندین هاست محافظت میکند . به این صورت که ماشین هایی که زمان Fail شدن هاست بر روی آن روشن بودن را ، روی هاست دیگری روشن میکند.

نیازمندی ها: برای راه اندازی این قابلیت به حداقل 2 هاست و همچنین Shared Storage نیاز است ، که میتواند SAN ، NAS و یا V-SAN باشد و بر خلاف V-motion موشن در HA نیازی به هم خانواده بودن CPU ها نیست ، زیرا ماشین خاموش شده و منتقل شده است.

هر هاست برای هاست های دیگر ، از مبدا Management Network خود سیگنال Heartbeat را هر دو ثانیه ارسال میکنند ، که به این پروسه Host Monitoring میگویند. اگر هاستی برای 10 تایم اسلات متوالی سیگنال Heartbeat دریافت نکند  متوجه میشود که آن هاست Fail شده است .

فرض کنید ما 2 هاست یکسان داریم که هرکدام از آنها بیش از 70 درصد منابع خود را استفاده میکنند ، زمانی که یکی از آنها دچار مشکل شود ، ماشین های آن به هاست دیگر انتقال داده میشود اما در هاست دوم تنها 30 درصد فضای اضافه موجود است. به همین دلیل در زمان طرحی باید متناسب با Workload تصمیم گرفت و منابع اختصاص داد ، تا در زمان Failure دچار کمبود منابع نشویم . به این منابع اضافه Spare Resource می گویند.برای جلوگیری از بروز این اتفاق تنظیمی داریم به نام Admission Control

برای آشنایی بیشتر کلیک کنید.

سایر ویدیوها