*

پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات

راهکار های پشتیبان گیری ، بازیابی داده ها ، امنیت و آنالیز محیط های پشتیبان گیری 

امروزه تداوم کسب و کار معنای جدیدی به خود گرفته است . زمانی که داده ها به عنوان منبع حیاتی کسب کار شما است  حفظ اطلاعات شما  و اطمینان از صحت  و در دسترس بودن آن یک اولویت است.مهم نیست که آیا شما یک مدیر IT  یا یک مدیر اجرایی هستید ما می توانیم کمک کنیم تا برخی از نکاتی  برای راه کار های بکاپ گیری نیاز دارید با انجام محاسبات و آنالیز داده های شما به دست آوریم و بهترین راه کار را برای حفاظت و پشتیبانی داده های شما پیشنهاد دهیم.اجازه دهید فاراد به شما برای تعیین استراتژی حفاظت از داده  با کادری مجرب و مانیتورینگ داده به شما کمک نماید.

بکاپ گیری به کپی فایل های فیزیکی ، مجازی یا پایگاه های داده در سایت  دیگر برای حفاظت در صورت خرابی تجهیزات و یا سایر خرابی ها اشاره می کند.شرکت ها در  برابر  از بین رفتن اطلاعات آسیب پذیر هستند و در صورت  نداشتن بکاپ دچار آسیب های جدی و حتی  غیرقابل جبران می شوند. اصطلاح بکاپ گیری داده ها و حفاظت  از داده ها اغلب به جای یک دیگر استفاده می شوند. حفاظت از داده ها اهداف وسیع تری همچون تداوم  کسب و کار ، امنیت داده ها ، مدیریت اطلاعات و پیش گیری از بد افزار ها  و ویروس های  کامپیوتری را شامل می شود. مجازی سازی  تمرکز جدیدی بر بهروری مدیدریت و استفاده موثر از منابع محاسباتی به ارمغان آورده است.  اما به دلیل کاهش سرور های فیزیکی و افزایش ماشین های مجازی مدیران فناوری اطلاعات با یک سری  ،جدید از محافظت از داده ها  و چالش های پشتیبانی مواجه شده اند.این چیزی بیش از یک کپی از فایل های مهم است. وضعیت   هر VM  نیز باید محافظت شود و به راحتی قابل دسترس باشد.هر سازمان باید نیاز های بکاپ گیریش را در چهار چوب زیر ساخت  مجازی  مجددا ارزیابی نماید و سپس مناسب ترین فن اوری ها را برای ارائه بهتر محافظت از داده ها انتخاب کند.این ممکن است به معنای سازگاری رویکرد های پشتیبان گیری سنتی با محیط مجازی باشد ،  در مواردی هم نیاز به  راحل های  بکاپ گیری جدیدی می باشد.

معرفی شرکت های پیشرو در ارائه خدمات بکاپ:

سخت افزاری:

EMC (Data Domain), ExaGrid Systems, Hewlett Packard Enterprise, Hitachi Data Systems (including Sepaton), IBM, NEC Corp., NetApp, Oracle Storage Tek (tape libraries), Quantum Corp., Spectra Logic, Unitrends and Veritas NetBackup (formerly Symantec NetBackup).

نرم افزاری:

Commvault, Datto, Druva, EMC Data Protection Suite (Avamar, Data Protection Advisor, Mozy, NetWorker and SourceOne), EMC RecoverPoint replication manger, Nakivo and Veeam Software.

هنگام تصمیم گیری برای انتخاب از چه محصولاتی برای بکاپ گیری استفاده نمود باید به چندین عامل توجه داشت. سازمان های بزرگ ممکن است چندین روش بکاپ گیری داشته باشند. استراتژی بکاپ گیری شما  باید با توجه به دسترسی به داده ها زمان بازیابی و اهداف بازیابی تنظیم شود. انتخاب محصول بکاپ گیری با توجه به ویژگی های آن و توانای بکاپ گیری آن است.