گالری ویدیوها

مفاهیم مجازی سازی

مجازی سازی چگونه کار می کند؟

مجازی سازی از نرم افزار استفاده می کند تا عملکرد تجهیزات شبکه ای را شبیه سازی کند و دیوایس های شبکه را به صورت مجازی بسازد. در واقع مجازی سازی تمام قابلیت های تجهیزات شبکه را از طریق نرم افزار روی سرور ارائه می کند. این راهکار به سازمان ها این امکان را می دهد که در یک سرور فیزیکی، بتوانند بیش از یک سرور و دیوایس به صورت مجازی داشته باشند(که هر کدام می توانند سیستم عامل و قابلیت های مختلفی داشته باشند). این امر بهره وری بهتر و صرفه اقتصادی را برای سازمان به ارمغان می آورد.

VIRTUAL MACHINE

هر کدام از این سرور ها و دیوایس های مجازی داخل یک محفظه ی نگهدارنده ی نرم افزار قرار می گیرند که ماشین مجازی (virtual machine) نام دارد. ماشین های مجازی کاملا از یک دیگر مستقل هستند به صورتی که میتوان روی هر کدام به صورت مستقل سیستم عامل نصب کرد. قرار دادن چندین VM در یک سرور این امکان را می دهد که سیستم عامل ها و برنامه های مختلفی را تنها در یک سرور فیزیکی و یا یک هاست اجرا کنیم.

یک لایه نازک از نرم افزار به نام hypervisor ماشین های مجازی را از هاستی که روی آن نصب شده اند جدا می کند. hypervisor متناسب با نیاز هر ماشین و به صورت پویا، منابع پردازشی به آن ها اختصاص می دهد.

مزایای مجازی سازی 

مجازی سازی  می تواند به طور قابل توجهی هزینه های دنیای فناوری اطلاعات را کاهش دهد در حالی که کارایی، انعطاف پذیری و گسترش پذیری  آن را افزایش می دهد. جابجایی پویاتر بارهای پردازشی، عملکرد بهتر، دسترسی به منابع بهبود یافته و عملیات هایی که به صورت خودکار انجام می شوند، این ها همه مزایایی هستند که مدیریت فناوری اطلاعات را ساده تر می کنند و هزینه های راه اندازی و نگهداری تجهیزات را کاهش می دهند.

مزایای بیشتر مجازی سازی  شامل موارد زیر می شود:

  • کاهش هزینه های عملیاتی
  • Downtime ها کاهش می یابد و یا کلا از بین می برد
  • افزایش بهره وری، کارایی و پاسخگویی دنیای IT
  • آماده سازی سریعتر برنامه ها و منابع
  • بهبود بازیابی اطلاعات و تداوم کسب و کار
  • ساده سازی مدیریت دیتا سنتر

برای آشنایی بیشتر کلیک کنید.

سایر ویدیوها