مقایسه استوریج Unity XT با استوریج Unity

در مقاله قبل در رابطه با ویژگی های استوریج Unity XT صحبت کردیم. همانطور که اشاره داشتیم در این مقاله قصد داریم به مقایسه استوریج Unity XT با استوریج Unity بپردازیم.

مقایسه استوریج Unity XT با استوریج Unity

این تست بین دو ذخیره ساز All-Flash صورت گرفته که یکی استوریج Unity 450F و دیگری استوریج Unity XT 480F می باشد. هر دو استوریج با 25 هارد SSD پیکربندی شده اند. استوریج Unity 480F با سرعت 25Gb به دو سرور Dell R740 متصل شده که هر کدام از سرور ها در حال اجرای 12VM (در مجموع 24VM ) می باشند. استوریج Unity 450F با سرعت 10Gb به 6 سرور Dell R640 متصل شده که هر کدام از سرور  ها در حال اجرای 4VM (در مجموع 24VM ) می باشند.

مقایسه استوریج Unity XT با استوریج Unity

هر استوریج شامل 24 تا 1TB LUNs هستند که با Compression و Deduplication پیشترفته پیکربندی شده اند. در این آزمایش از مجموعه داده هایی که قابلیت Compression و Deduplication دارند، در هر دو استوریج استفاده کردیم. هر استوریج 50٪ از فضای خود را به استفاده از نوشتن بلاک داده های Sequential اختصاص داده تا یک محیط معمولی در دنیای واقعی را شبیه سازی کند. از تولید کننده VDbench Workload برای تولید تصادفی 8KB و I/O ، 3KB به عنوان 100% خواندن ، 100% نوشتن و 67% خواندن به همراه 33% (2:1 read/write) نوشتن استفاده شده است.

داده ی 8 کیلوبایتی :

شکل 4 بهبود Performance برای Workload های تصادفی بلاک های کوچک را نشان می دهد. استوریج Unity XT 480F ، شصت درصد IOPS بیشتری را برای یک Workload کاملا Write و 34 درصد IOPS بیشتر برای Workload خواندن و نوشتن همزمان و همینطور 68 درصد IOPS بیشتر برای یک Workload کاملا read در نظر می گیرد. همه ی این پیشترفت ها  بدون افزایش Latency هستند.

بلاک داده های Sequential در هر دو نوع Workload کاملا read و کاملا write عموما از مزایای Cache استفاده نمی کنند ، بنابراین این یک اندازه گیری مناسب جهت سنجیدن معماری Back-end استوریج می باشد. خواندن و نوشتن همزمان دو به یک ، برنامه های دنیای واقعی تری مانند ایمیل ، OLTP و تجارت الکترونیکی را شبیه سازی می کند. این پیشرفت های Performance نشان می دهد که منابع اضافه شده به استوریج Unity XT می تواند تفاوت قابل توجهی در Performance ایجاد کند.

مقایسه استوریج Unity XT با استوریج Unity

داده ی 32 کیلوبایتی :

استوریج Unity XT 480F در I/O های 32 کیلوبایتی نیز باعث بهبود Performance می شود:

11 درصد IPOS بیشتر برای Workload های کاملا Write و 33درصد IOPS بیشتر برای Workload های read و write همزمان (دو به یک) و همینطور 37 درصد IOPS بیشتر برای Workload های کاملا read. بلاک های 32 کیلوبایتی از Workload های تلفیقی هستند مانند سرور های مجازی و VDI .

مقایسه استوریج Unity XT با استوریج Unity

همچنین در این مقایسه با استفاده از رابط کاربری گرافیکی Unisphere ، نرخ های کاهش داده ها را برای دو استوریج بررسی کردیم. همانطور كه در شكل 6 نشان داده شده است ، استوریج Unity 450F نرخ كاهش داده را از 2.27 به 1 نشان می دهد ، در حالی كه Unity XT 480F نرخ کاهش حجم داده را از 3.06 به 1 نشان می دهد و این پیشرفت یعنی بهبود 34 درصدی!.

مقایسه استوریج Unity XT با استوریج Unity

چرا این مهم است :

امروزه مراکز داده باید بتوانند از انواع برنامه های فیزیکی و مجازی با انواع Performance و کارایی پشتیبانی کنند. همیشه برای کسب بهترین بازدهی نیاز به تجزیه و تحلیل مناسب داریم؛ در قالب تکنولوژی کاهش داده ها ، ما نیازمند ویژگی های Compression و Deduplication هستیم. با استفاده از Unity XT ما منابع ذخیره سازی ، حافظه و پردازنده بیشتری را به دست خواهیم آورد که Performance و بهره وری بیشتری از برنامه های کسب و کار ما را در اختیارمان قرار می دهد.

 

خلاصه :

داده ها کسب و کار شما را رونق می دهند و ذخیره سازی داده ها نقش اساسی در عملیات های کسب و کار شما دارند. مراکز داده باید دسترسی ساده ، سریع و کارآمد به داده ها از هر مکان را داشته باشند و قادر به رشد ارگانیک باشند در غیر این صورت ممکن است در کسب و کار شما دچار اختلال شود.

پیش از این Dell EMC در سری استوریج های Unity خود از سری ذخیره ساز های All-Flash و Hybrid بسیار موفق بوده است. این کمپانی در سری جدید محصولات خود، تمرکز خود را بر روی بهبود Performance و کاهش داده ها قرار داد.  Dell EMC برای دستیابی به Performance و بهره وری بهتر ، یک معماری سخت افزاری جدید طراحی کرد.

Dell EMC با افزودن CPU ، حافظه و ظرفیت درایو ، در کاهش داده ها و دسترسی سریع تر تاثیر بسزایی گذاشته است. این شرکت همچنین Unity XT NVMe را ارائه داده است. در این آزمایش Dell EMC نشان می دهد که Unity XT 480F حداكثر 68 درصد IOPS  بیشتر از Unity 450F ارائه می دهد همچنین در این تست با کاهش 34 درصدی کاهش داده مواجه شدیم.

کمپانی Dell EMC به خوبی نیازهای مشتریان را می داند، و این شرکت ویژگی های برنده ای را که قبلاً در سری Unity ها درج شده بودند ، حفظ کرده است: استقرار سریع ، مدیریت ساده و نرم افزارهای همه جانبه برای pooling ، Tiering ، امنیت ، محافظت از داده ، آنالیز ذخیره سازی مبتنی بر ابر و موارد دیگر. همچنین ، سری های Unity XT شامل هشت اسلات درایو است که در حال حاضر از SAS SSDs پشتیبانی می کنند و می توانند NVMe را در نسخه جدید و در نسخه بعدی جای دهند.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *