ویژگی های جدید در VMware vSphere 6.7 Update 3

اخیرا VMware آخرین نسخه از vSphere 6.7 را منتشر کرد. پلتفرم مجازی سازی vSphere به روز شده پیشرفت های مختلفی در جهت بهره مندی بهتر کاربران ارائه می دهد.

VMware vSphere 6.7 Update 3 منتشر شد.

دو مورد قابل توجه در VMware vSphere 6.7 Update 3 پشتیبانی از چندین NVIDIA vGPU و پشتیبانی از پردازنده های نسل دوم AMD EPYC می باشد.

این نسخه جدید vSphere برای ارائه کارآمدی بیشتر و امنیت بالاتر پلتفرم hybrid cloud به همکاران و مشتریان ارائه شده است. در کنار پیشرفت های مختلف و به روزرسانی درایور ها ، VMware مجدداً ویژگی های جدیدی را در این نسخه برای عملیات ساده تر و Performance بیشتر درج کرده است.

پشتیبانی از چندین NVIDIA vGPU

VMware vSphere 6.7 Update 3 از چندین پردازنده گرافیکی مجازی (NVIDIA GRID (vGPU به ازای هر ماشین مجازی پشتیبانی می کند و می توانید گرافیک بالاتر و محاسبه متمرکز workload های در حال اجرای بیشتری را برای ماشین های مجازی در vSphere ارائه دهد. شما قادر خواهید بود تا حداکثر چهار NVIDIA vGPU متصل شده به یک دستگاه مجازی را پیکربندی کنید. این قابلیت شرکا و مشتریان را قادر می سازد تا گرافیک ها را ارزیابی و عملکرد برنامه ها را محاسبه کنند و کارهای یادگیری ماشین را بطور چشمگیری سرعت بخشند.

VMware vSphere vGPU four

VMware vSphere vGPU four

پشتیبانی AMD EPYC  نسل 2

نسخه vSphere 6.7 U3 با پردازنده های نسل دوم AMD EPYC  سازگار خواهد بود. AMD و VMware به تازگی همکاری نزدیکی را برای ارائه پشتیبانی از امنیت جدید و سایر ویژگی های پردازنده های نسل دوم AMD EPYC با Performance بالا در نسخه بعدی VMware vSphere آغاز کرده اند.

VMware AMD

vmware amd

امکان تغییر سرور PNID vCenter

PIND) Primary Network IDentifier of vCenter Server) نام سیستمی می باشد که هنگام نصب vCenter Server اعمال می کنیم. توصیه کلی استفاده از Fully Qualified Domain Name FQDN در vCenter Server instance است. با این حال ، در صورت نیاز به تغییر PNID پس از نصب vCenter ، شما با این نسخه از vSphere می توانید نام آن را تغییر دهید. درباره این ویژگی جدید در این در این مقاله آشنا شوید.

PIND vCenter

PIND vCenter

پشتیبانی از DNS پویا

(Dynamic DNS (DDNS پروتكلی را برای به روزرسانی پویا یك DNS سرور با داده های جدید تعریف می كند. قبل از Dynamic DNS ، ادمین ها موظف بودند رکورد های ذخیره شده توسط سرورهای DNS را به صورت دستی پیکربندی کنند. هنگامی که (vCenter Server appliance (VCSA با استفاده از یک DHCP سرور با یک IP پویا نصب می شد، و VCSA IP تغییر می کرد ، رکورد های DNS نیاز به تنظیم دستی داشتند تا اطمینان حاصل شود که نام میزبان به درستی اصلاح گردید است.

در vSphere 6.7 Update 3 ، استفاده از Dynamic DNS پشتیبانی خواهد شد! از آنجا که تغییرات DNS در دیتاسنتر مشتریان متداول است ، VCSA این امکان را خواهد داشت که خود را به صورت پویا در سرورهای DNS ثبت کند.

درایور های بروز شده در vSphere 6.7 Update 3

ما در حال معرفی پیشرفت های VMXNET3 هستیم. با استفاده از ESXi 6.7 Update 3 ، موارد زیر معرفی می شود:

  • Guest encapsulation offload and UDP
  • (ESP RSS support to the Enhanced Networking Stack (ENS
  • محاسبات Checksum از پکت های کپسول شده به دستگاه های مجازی سازی شبیه سازی شده بارگیری می شود و شما می توانید RSS را روی پکت های UDP و ESP در صورت تقاضا اجرا کنید. این ویژگی به یک درایور VMXNET3 v4 نیاز دارد.

درایور های مختلفی جهت بروزرسانی با این نسخه ارائه می شود. درایور ixgben دارای قابلیت ای می باشد که باعث جفت شدن صف برای بهینه سازی کارایی پردازنده است. درایور bnxtnet از آداپتورهای شبکه Broadcom 100 GbE پشتیبانی می کند و از multi-RSS استفاده می کند. این ها فقط برخی از بروزرسانی ها می باشند ، درایورهای زیر نیز به روز شده اند:

  • VMware nvme
  • Microchip smartpqi
  • Marvell qlnativefc
  • Broadcom lpfc/brcmfcoe
  • Broadcom lsi_msgpt2
  • Broadcom lsi_msgpt35
  • Broadcom lsi_msgpt3
  • Broadcom lsi_mr3
  • Intel i40en
  • Intel ixgben
  • Cisco nenic
  • Broadcom bnxtnet

 

دانلود VMware vSphere 6.7 Update 3 :

 

برای دانلود vSphere 6.7 نسخه 3 کلیک کنید.

 

ویژگی های جدید در VMware vSAN 6.7 Update 3

علاوه بر ارائه این پیشرفت ها به سیستم عامل اصلی ، vSphere 6.7 Update 3 پیشرفت های قابل توجهی را برای VMware vSAN ارائه می دهد. حتماً در مقاله بعدی ما با ما همراه باشید که می خواهیم درباره ی ویژگی های جدید در VMware vSAN 6.7 Update 3 صحبت کنیم.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *