سیسکو یکپارچه سازی SD-WAN را در اولویت بالا قرار می دهد

سیسکو پس از خرید Viptela در سال گذشته برای دستیابی به فناوری SD-WAN، اظهار می کند که یکپارچه سازی تکنولوژی با طرح هایی برای ادغام آن در مرکز DNA  سیسکو پیش می رود.

نرم افزار و شبکه های هوشمند قابل برنامه ریزی موضوعات داغی در Cisco Live هفته گذشته بودند و یکی از مؤلفه های اصلی این بحث، راهبرد استراتژی SD-WAN از شرکت سیسکو بود.

محوریت گفتگو بر این بود که طرح های سیسکو برای استفاده و ادغام تکنولوژی SD-WAN در سال گذشته چگونه بود پس از اینکه Viptela را به قیمت 610 میلیون دلار خرید. در حال حاضر سیسکو می گوید که Viptela

” شاخه ها بخش بسیار پیچیده ای از شبکه است زمانی که شما در مورد آن فکر می کنید. زیرا هنگامی که شما در مورد یک کسب و کار جهانی فکر می کنید، انواع مختلفی از اتصالات را در سراسر جهان دارید و تلاش می کنید که همه آنها را مدیریت کنید. این بخش از شبکه SD-WAN ها هستند، حوزه ای که ما سرمایه گذاری های بسیاری در آن انجام داده ایم.” اینها سخنان  David Goeckeler ، معاون اجرایی و مدیر کل شبکه و امنیت در سیسکو است که در مصاحبه ای با Network World اظهار کرده است.

“ما یک راهکار iWAN داشتیم. ما یک راهکار SD-WAN از Meraki داریم، و سپس Viptela را خریداری کردیم چرا که آنها از جنبه Cloud در زمینه این راهکارها نوآوری هایی داشتند، و ما می خواستیم آن را با امتیاز انحصاری iWAN که در اختیارمان بود، ادغام کنیم و اکنون به خوبی در مسیر این یکپارچگی قرار داریم. و فکر می کنم که ما پروژه های بسیاری را خواهیم دید که در حوزه SD-WAN به پیش می روند.”

دیگر مدیران سیسکو نیز اهمیت دریافت Viptela را به جهت ادغام با محصولات شبکه شرکت تکرار کرده اند.

Scott Harrell ، معاون ارشد و مدیر کل شبکه های enterprise از سیسکو، گفت: “یکی از مهمترین بخش هایی از آنچه که Viptela به ارمغان آورد، روش ساده ای است برای پیاده سازی بخش بندی end-to-end موثر که به کاربران امکان ایجاد و ایمن سازی بخش های مختلف شبکه هایشان را می دهد.”

یکی از راه هایی که شرکت آن در آینده انجام می دهد این است که فناوری Viptela را با مرکز DNA سیسکو ادغام کند جایی که مشتریان می توانند از مزیت های قابلیت های اتوماسیون، تنظیم اطمینان، فراهم سازی fabric و تقسیم بندی SD-WAN مبتنی بر سیاست از یک مکان واحد، برخوردار شوند. سیسکو گفت چنین ادغامی در حال اجراست و توسعه محصولات SD-WAN و viptela و vManage همچنان ادامه خواهد داشت.

مسیر یکپارچه سازی Viptela سیسکو

سیسکو افزود که در جای درستی از مسیر یکپارچگی Viptela قرار دارند، که این چنین به نظر می رسد:

مرحله 1: سیسکو همچنان به پشتیبانی و سرمایه گذاری در راهکار Viptela SD-WAN، از جمله روترهای Viptela vEdge ادامه خواهد داد.

مرحله 2: ویژگی های Viptela با پلتفرم های موجود مسیریابی enterprise سیسکو آمیخته شوند.

مرحله 3: پلتفرم مدیریت cloud ازViptela  با مرکز DNA سیسکو ادغام خواهد شد.

کاربران در Cisco Live به شنیدن درباره این ادغام علاقمند شده بودند.

در یک پنل کاربری، Amon Hogue، معمار ارشد شبکه Beam Suntory در شیکاگو، گفت که این شرکت می تواند اتوماسیون خود را در سراسر شبکه های توزیع شده خود بهبود بخشد و به ویژه اینکه می تواند طرح های WAN هوشمند و شبکه های SDN را ایجاد کند.

هگ گفت: “ما در حال بررسی نحوه استفاده از برنامه ها و تجمیع آن ها با محیط [Cisco Application Centric Infrastructure] هستیم.” ” آنچه که ما میخواهیم ببینیم، ادغام Viptela و IOS است.”

1 پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *