سرور های نسل جدید G10 کمپانی HP

جدیـــــــــــد


بسیاری از سازمان ها به دنبال یک سرور بسیار کارآمدی هستند که به راحتی بتوانند برای  پایگاه داده ، استوریج و برنامه های گرافیکی حجیم مورد استفاده قرار دهند. کمپانی قدرتمند HPE توانسته است که نیاز کاربران خود را به چنین محصولی به خوبی شناسایی کند و در این راستا اقدام به تولید سرور های سری G10  ، کرده است .  این سرور ها در مدل های مختلف روانه بازار شدند . از جمله می توان به سرور HPE ProLiant DL580 Gen10 ،  HPE ProLiant DL380 Gen10 و … اشاره کرد . همانطور که در نسل های قبلی سرورهای ProLiant مشاهده شد امنیت ، مقیاس پذیری و قابلیت توسعه بالا از جمله مزیت هایی بود که این سری از سرور ها به همراه داشتند ،لذا تمام این ویژگی ها را سرورهای نسل G10 نیز به همراه دارند .

سرور HPE ProLiant DL580 G10

یکی از محصولات قدرتمند و جدیدی که کمپانی HPE در زمینه سرور روانه بازار کرد سرورهای DL580 G10  می باشد . این محصول از جمله سرورهای ایمن ، توسعه پذیر و 4P است که قابلیت های ویژه ای نظیر کارایی بالا ، دسترس پذیری آسان و مقیاس پذیری  را ارائه می دهد . سرور DL580 G10  علیرغم تمام امکاناتی که ارائه می دهد دارای فرم فاکتور 4U است ، در واقع قابلیت بهینگی فضای مورد استفاده در  رک را دارد .

این محصول قدرتمند از پردازنده ی Intel® Xeon® Scalable پشتیبانی می کند که تا 28% افزایش عملکرد را ارائه می دهد.

” نکته حائــــــز اهمیت در این سرور این است که قدرت پردازش بیشتری را به نسبت نسل های قبلی خود

      ارائه می دهد . علاوه بر این ، قابلیت افزایش رم 4DDR با باس 2666 تا 6 ترابایت را نیز  فراهم می کند . ” 

این سری از محصولات با پشتیبانی از  HPE OneView و HPE iLO 5 منجر به سهولت چشم گیری در مدیریت خودکار سرورها شده اند .

سرور DL580 G10 جهت استفاده در سازمان های بسیار مهم و حیاتی که همواره با حجم انبوهی از دیتا مواجه هستند انتخاب مناسبی است . یکی از تفاوت های که این محصول با DL580 Gen9 دارد پشتیبانی از دیسک درایو 4.8x و NVMe درایو 4x می باشد .

معماری جدید و متمایزی که سرور DL580 G10 شامل می شود :

پشتیبانی از حداکثر 4 پردازنده Intel Xeon Scalable که هر کدام شامل 4 الی 112 هسته می باشند .

ارائه دیسک درایو 4.8x و NVMe درایو 4x

قابلیت افزایش SmartMemory DDR4   با باس 2666 تا 6 ترابایت جهت افزایش کارایی برنامه های حساس مربوط به داداه های حجیم

قابلیت گسترش چشم گیر به کمک اسلات های 16PCIe

پشتیبانی از حداکثر 4 واحد پردازش گرافیکی ( GPUsد)  full length/full height

اکنون  به شرح  ویژگی های کلیدی  سرور DL580 G10 می پردازیم :

امکان ارتقای عملکرد سیستم در یک شاسی قابل گسترش 4 یونیتی

سرور HPE ProLiant DL580 Gen10 که کاملا مورد طراحی مجدد قرار گرفته از 4 پردازنده در یک شاسی 4 یونیتی قابل توسعه تشکیل شده است ،که حداکثر از 4 عدد Intel Xeon Platinum و پردازنده Gold پشتیبانی می کند و بیش از 28% قدرت عملکرد پردازنده را افزایش می دهد،  همچنین 17% نسبت به پردازنده نسل قبل خود از هسته بیشتری برخوردار است.
48 عدد اسلات DIMM که این سرور ارائه می دهد از DDR4 SmartMemory  با باس 2666 تا 6 ترابایت پشتیبانی می کند . HPE DDR4 SmartMemory عملکرد سرور را در حجم کاری بالا بهبود می بخشد و موجب بهینه سازی مصرف انرژی می شود، حال اینکه با پشتیبانی از قابلیت رفع خطای پیشرفته ، احتمال از دست رفتن داده ها و خرابی آنها کاهش می دهد.
انتخاب آداپتورهای HPE FlexibleLOM گسترۀ متفاوتی از سرعت شبکه های LAN و SAN در اختیار سازمان ها قرار می دهد که می تواند پاسخگوی رشد و توسعۀ پیوسته در حال تغییر ، نیازهای سازمان باشد.
نوآوریهای کمپانی HPE با سیستم های بهینه سازی هوشمند با استفاده از پروفایل های Customized شده عملکرد را در حجم کاری بالا افزایش می دهد ، تا بتواند منابع داخلی را ساماندهی کرده و Throughputها را برای هر حجم کاری بهبود بخشد.

قابلیت توسعه پذیری و دسترس پذیری چشم گیر برای Multiple Workloads

سرور HPE DL580 G10 داری یک Tray از پردازشگر های انعطاف پذیر می باشد که این اجازه را به آن می دهد که بر حسب نیاز از یک پردازنده به چهار پردازنده ارتقاء یابد، علاوه بر این در هزینه های اولیه نیز صرفه جویی شود، نکته حائز اهمیت دیگر این است که طراحی انعطاف پذیر Drive Cage ها از 48 درایو SAS/SATAی SFF و حداکثر 20 درایو NVMe پشتیبانی می کند که این سرور را از سرورهای نسل قبل متمایز می سازد.

این سرور از حداکثر 16 عدد اسلات 3.0 expansion PCIe پشتیبانی می کند که این اسلات ها شامل چهار واحد پردازش گرافیک Full Length/Full Height می باشند علاوه بر این کارت شبکه یا استوریج کنترلرها قابلیت توسعه پذیری بیشتری را ارائه می دهند.

یکی از قابلیت های این محصول بهره بردن از تعداد 4 عدد پاور 800 یا 1600 وات می باشد که امکان Redundancy 2+2 را در رنج ولتاژ های مختلف فراهم می کند و کارامدی و دسترس پذیری دستگاه  را تا 96% را تضمین می کند .

امنیت و قابلیت اعتماد

HPE iLO5 امن ترین و استاندارد ترین سرورهای صنعتی جهان را قادر می سازد که با استفاده از تکنولوژی HPE Silicon Root of Trust ، از سرورهای خود در برابر حملات محافظت کرده ، نفوذ بالقوه را شناسایی و Firmware اصلی سرور خود را به طور ایمنی ؛ بازیابی کنند.کمپانی HPE سرورهای صنعتی خود را به همراه تراشه سیلیکونی سفارشی HPE iLO5 طراحی کرده است . این سرور ها از لحاظ فیزیکی برای بسیاری از Firmware های اصلی سرور از جمله HPE iLO ، UEFI، IE، ME و SPLD تغییر یافته اند. قابلیتی که تراشه سیلیکون HPE ارائه می دهد ایجاد یک ریشه Trillian سیلیکون واقعی محافظت شده ، می باشد .

میلیون ها خط از کد Firmware قبل از بوت شدن سیستم عامل اجرا می شود و با اجرا شدن Firmware نسخه پیشرفته امنیتی iLO فعال می گردد همچنین Firmware سرور هر 24 ساعت  یک بار ، مورد بررسی قرار می گیرد تا بتواند اعتبار و ارزش لازم برای سیستم را مورد تایید قرار دهد.

Secure Recovery قابلیتی است که اجازه می دهد ، Firmware سرور در مواجه با کدهای خطرناک به آخرین وضعیت ایمنِ تعریف شده و یا تنظیمات کارخانه برگردد.

گزینه های امنیتی مازادی که در دسترس سازمان ها قرار دارد به همراه ( TPMد)Trusted Platform Module  ارائه می شود . این قابلیت منجر می شود که  از دسترسی های غیر مجاز به سرور پیش گیری شود ، ذخیره گاه های Artifact استفاده شده ایمن شوند و اعتبار پلت فرم های سرور بررسی و تایید شود .

مدیریت زیرساخت هوشمندانه جهت سرعت بخشیدن به IT Service Delivery

معماری سرور HP DL580 G9 همراه با نرم افزار HPE OneView  است . این نرم افزار منجر به سهولت مدیریت زیر ساخت سرور ، استوریج و شبکه می شود .

مجموعه ای از ابزارهای قابل دانلود که درون این محصول جای داده شده است ؛ جهت مدیریت Lifecycle سرورها قابل دسترس می باشند . از جمله این ابزارها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • (Unified Extensible Firmware Interface (UEFI
  • Intelligent Provisioning
  • HPE iLO 5 to monitor and manage
  • HPE iLO Amplifier Pack
  • (Smart Update Manager (SUM
  • (Service Pack for ProLiant (SPP

سرویس های HPE Pointnext تمام مراحل IT journey را ساده تر کرده است . البته لازم به بیان است که متخصصان بخش مشاوره ای و ترانسفورماتور کمپانی HPE به خوبی چالش های سازمان را درک می کنند و در این راستا راهکارهای بهتری را طراحی می کنند . چرا که سرویس های حرفه ای ،  استفاده از راهکارها را سرعت می بخشند و از سرویس های عملیاتی پشتیبانی می کند.

راهکارهای سرمایه ای HPE IT به سازمان ها کمک می کند تا بتوانند به یک تجارت دیجیتال IT که هم راستا با اهدافشان می باشد ، تبدیل شوند .

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *