vSphere به همراه Operation Management

سازمان شما برای پاسخگویی به نیازهای کسب و کارتان باید با کمترین هزینه، بهترین عملکرد برنامه ها و بالا ترین میزان دسترس پذیری آنها را ارائه کند. این همان مزیتی است که VMware vSphere از طریق operation management ارائه می کند.

مجازی سازی

vSphere به همراه operation management، مطمئن ترین پلتفرم مجازی سازی را به همراه قابلیت های بسیار مهم برای مانیتور کردن عملکرد و مدیریت ظرفیت های محیط مجازی سازی شده ارائه می کند. برای اینکه بهترین تصمیم را برای سازمان خود بگیرید، مواردی وجود دارند که باید آنها را بفهمید تا مجازی سازی سازمان شما به خوبی انجام شود.

VMware vSphere قابلیت ها و ویژگی های زیادی را دارد که مهم ترین آنها عبارت اند از:

  • تکنولوژی اثبات شده 1
  • مدیریت یکپارچه
  • قابلیت اطمینان2
  • همیشه در دسترس3
  • بازیابی اطلاعات از دست رفته

 

در ادامه به این ویژگی ها می پردازیم.

 

1 – تکنولوژی اثبات شده

زمانی که شما از یک راهکار مجازی سازی در سازمانتان استفاده می کنید، می خواهید مطمئن باشید که محیط شما بر اساس یک تکنولوژی اثبات شده بنا شده و این راهکار به طور گسترده در سازمان های دیگر استفاده و از طرف ارائه دهنده، پشتیبانی شود. اینها مواردی است که از طریق مدیریت عملکرد ها در vSphere به دست می آید.

امروزه، بیش از نیم ملیون سازمان اطلاعات و برنامه های خود را به راهکارهای VMware سپرده اند. طبق گزارش Magic Quadrant سازمان گارتنر، VMware پنج سال متوالی در زمینه مجازی سازی سرور های x86 پیشرو بوده است.

VMware این اطمینان را به شما می دهد که بیش از 5000 برنامه روی پلتفرم vSphere تست و تایید شده که می توانید از آنها استفاده کنید، در میان این تعداد برنامه، یک اکوسیستم گسترده متشکل از بیش از 2000 تولید کننده نرم افزار مستقل از هم وجود دارد که ISV نام دارد.

این اکوسیستم به شما دسترسی به محصولات ISV را می دهد که قابلیت های vSphere را ارتقا و گسترش می دهند. تعداد زیادی از متخصصان VMware هم وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا به سرعت و متناسب با نیازتان، به محیط مجازی سازی شده ایمن دست یابید.

 

2 – مدیریت یکپارچه

بازار مجازی سازی پر از ابزارهای مدیریتی است که برای سرورهای فیزیکی ساخته شده اند اما برای مدیریت سیستم های مجازی نیز استفاده می شوند. این موضوع مطابق با راهکار های  VMware که برای محیط های مجازی و cloud هدفمند شده اند، نیست.

با استفاده از VMware، شما از مزیت های برنامه ای برخوردار خواهید شد که توسط اشخاصی که شناخت کاملی از محیط vSphere و نیاز سازمان ها برای مجازی سازی دارند، طراحی شده است. این شناخت در ویژگی های پیشرفته ای مانند اختصاص منابع به صورت پویا، load balancing، مانیتور کردن عملکرد، چک کردن سالم بودن سیستم و بهینه سازی ظرفیت ها گنجانده شده است.

به طور متوسط، سازمان هایی که از vSphere با operation management استفاده می کنند متوجه افزایش 30 درصدی صرفه جویی در سخت افزار، 34 درصدی در استفاده از ظرفیت ها و 36 درصدی در consolidation ratio نسبت به vSphere بدون operation management، می شوند.

برای گسترش بیشتر قابلیت ها، محیط vSphere طوری طراحی شده تا ابزار های third party بتوانند با VMware vCenter Server یکپارچه شوند که این موضوع برای محیط مجازی شما مدیریتی متمرکز را ارائه می کند.

 

3 – قابلیت اطمینان

هنگامی که فعالیت های کسب و کار شما به سرویس های فناوری اطلاعاتتان  بستگی دارد، شما می خواهید مطمئن شوید که منابع محاسباتی قابل اطمینان و پیشبینی پذیری که برای مجازی سازی طراحی شده است را دارید. این یکی از مزیت های vSphere به همراه operation management است.

اکثر راهکار های مجازی سازی از سیستم عامل های عمومی استفاده می کنند که برای ارائه قابلیت های مجازی سازی به آن یک hypervisor اضافه شده است. این می تواند یک مشکل باشد، چون اضافه کردن عملکرد مجازی سازی به یک سیستم عامل عمومی، پلتفرم مجازی سازی را در معرض خطرهای شناخته شده ی موجود در سیستم عامل های عمومی قرار می دهد.

این موضوع در مورد vSphere صدق نمی کند. vSphere با معماری legacy-free که از ابتدا برای مجازی سازی طراحی شده بود، به جای اینکه از طریق یک سیستم عامل عمومی با سخت افزار ارتباط داشته باشد، ارتباطی مستقیم با آن برقرار می کند (همان طور که در تصویر زیر نشان داده شده). این معماری به vSphere این امکان را می دهد که از بروز مشکلات مربوط به سیستم عامل های عمومی جلوگیری کند.

VMware vSphere که مستقل از سیستم عامل است به صورت مستقیم از منابع پردازشی استفاده می کند، که منجر به افزایش قابلیت اطمینان و کاهش مواجهه با مشکلات مربوط به سیستم عامل های عمومی می شود.

معماری vSphere به فضای کمتری نسبت به محصولات پیشنهادی رقیبانش نیاز دارد. حجم کمتر vSphere باعث می شود که راه های کمتری برای حمله هکر ها وجود داشته باشد.

سرور مجازی سازی شده ای که مبتنی بر سیستم عامل باشد می تواند بارها منجر به راه اندازی مجدد سرور و ایجاد taskهای سنگین اضافی روی سرور شود. نصب یک پچ امنیتی مهم معمولا با راه اندازی مجدد سیستم همراه است، حتی زمانی که آن پچ به مجازی سازی ربطی نداشته باشد.

با استفاده از vSphere شما مجبور نیستید که زمان با ارزشتان را برای پچ هایی که مربوط به مجازی سازی نیستند صرف کنید.

 

4 – همیشه در دسترس

VMware vSphere به همراه operations management برای ارائه ی عملکرد و دسترس پذیری بهتر به برنامه های حیاتی سازمان طراحی شده است. مجموعه ای از ویژگی ها متمرکز شده اند تا مطمئن شوند که برنامه ها بهترین عملکرد ممکن را بر اساس سیاست های شما ارائه می دهند.

چند نمونه از اجزای نرم افزاری که دسترسی پذیری بالایی را ارائه می کنند:

  • هنگامی که یک سرور یا سیستم عامل از کار می افتد، (High availability (HA در VMware vSphere ماشین هایی که تحت تاثیر قرار گرفته اند را راه اندازی مجدد می کند. اگر یک سرور از کار بیافتد vSphere HA به صورت خودکار ماشین های مجازی ای که از کارافتاده اند را در سرور های دیگر که مانند سخت افزار یدکی عمل می کنند، راه اندازی مجدد می کند. زمانی که یک سیستم عامل از کار بیافتد، vSphere HA ماشین مجازی از کار افتاده را در همان سرور راه اندازی مجدد می کند.
  • HA در VMware vSphere حتی سطح بالاتری از دسترس پذیری را ارائه می کند به طوریکه به vSphere این امکان را می دهد که برنامه های از کار افتاده را شناسایی کند و انها را در اخرین حالتی که از کار افتاده اند، بازیابی کند. HA از تعداد زیادی از برنامه های رایج پشتیبانی می کند و می تواند از طریق API به اکوسیستم VMware گسترش یابد.
  • DRS در VMware vSphere، اختصاص منابع به ماشین های مجازی در کلاستر و load balancing را با توجه به سیاست های اتوماسیون سازمان برای کاهش پیچیدگی مدیریت ارائه می کند.
  • Storage DRS در VMware vSphere، قابلیت load balancing را خودکار می کند و از ویژگی های استوریج استفاده می کند تا بهترین مکان را برای جای دادن اطلاعات مربوط به ماشین های مجازی در زمانی که ایجاد می شوند و یا در هنگام استفاده، شناسایی کنند.

 

5 – بازیابی اطلاعات از دست رفته

زمانی که کسب و کار شما به برنامه هایتان وابسته است، به ابزارهایی نیاز دارید که این امکان را بدهد تا اگر مشکلی در سیستم های شما به وجود آمد بتوانید اطلاعات را به سرعت بازیابی کنید. قابلیت های مهمی را برای راهکار های بازیابی اطلاعات  در مجموعه ی vSphere خواهید یافت، که یکی از آنهاVMware vSphere Replication نام دارد.

VMware vSphere Replication ماشین های مجازی را در سرور های دیگر کپی می کند ، زمانی که نیاز به انها احساس شود آنها را برای بازیابی دردسترس قرار می دهد.

یکی دیگر از گزینه هایی که VMware برای دستیابی به کسب و کاری پایدار ارائه می کند ، disaster recovery است که به عنوان یک سرویس ارائه می شود. با استفاده از VMware vCloud Air شما می توانید بدون پرداخت هزینه های لازم برای خرید تجهیزات و نرم افزار های مورد نیاز برای disaster recovery، مزایای بازیابی اطلاعات را از مکانی خارج از سازمانتان دریافت کنید.

 

جمع بندی

VMware vSphere به همراه operation management پنج ویژگی ضروری را برای محیط های مجازی سازی شما ارئه می کند:

  • تکنولوژی اثبات شده
  • مدیریت یکپارچه
  • قابلیت اطمینان
  • دسترس پذیری بالا
  • بازیابی اطلاعات

این ویژگی ها می توانند به شما کمک کنند تا برنامه هایتان را در سطح بالاتری از سطح خدمات اجرا کنید، از طریق مدیریت بهتر ظرفیت ها صرفه جویی کنید و برنامه های حیاتی سازمان را حتی زمانی که مشکلاتی برای سازمانتان به وجود می آید، در وضعیت دسترس پذیری بالا نگه دارید.

 

 

 

 

 

  1. proven technology
  2. reliability
  3. high availability
0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *