رمز گذاری استوریج

Storage Encryption

رمزنگاری استوریج  قابلیتی است که در رمزنگاری / رمزگشایی داده های آرشیو شده و داده های پشتیبان ، چه در حین انتقال چه بر روی رسانه ذخیره ساز ، به کار گرفته می شود . رمزگذاری استوریج  یکی از ویژگی های امنیتی مربوط به ذخیره سازها می باشد  که برای سازمان های بزرگی که از SAN استوریج ها استفاده می کنند ، بسیار سودمند است.

از جمله مزیت های اصلی رمزنگاری سیستم های ذخیره ساز می توان به این مورد اشاره کرد که، لایه هسته شبکه را با هزینه نسبتا کم ، مقاوم  می کند. علاوه بر این کلید رمزهای متعددی را می توان جهت رمزگذاری فایل های شخصی ، پوشه ها و پارتیشن ها به کار برد. اما استفاده از دو دسته رمز گذار بیشتر به چشم می آید ، این دسته ها عبارتند از رمز گذارهای مربوط به داده های در حال انتقال و رمز گذارهای مربوط به داده های ذخیره شده .  ذکر این نکته الزامی است که جهت حفظ امنیت ، کلید رمزها  باید به طور مرتب و پیوسته تغییر داده شوند.

گفته می شود که دو فاکتور مهم در رابطه با ذخیره ساز وجود دارند که به تعیین اثربخشی بالقوه یک برنامه امنیتی برای سیستم ذخیره سازی کمک می کنند. در ادامه به شرح این دو فاکتور می پردازیم:

اول : هزینه پیاده سازی طرح باید کسر کوچکی از داده های محافظت شده باشد .

دوم : باید نفوذگران احتمالی را با هزینه های زمانی و مالی بیشتری مواجه سازد . به گونه ای که ارزش داده هایی که در معرض آسیب هستند کمتر از هزینه های مربوط به آسیب باشد .

در این خصوص  می توان بیان کرد که رمزنگار استوریج معمولا به عنوان یک ایده برای راهکارها و تجهیزات شبکه ، شمرده می شود. البته نباید فراموش کرد که این ، یک راهکار کامل و بدون نقص نیست  اما اگر به همراه دیگر تمهیدات امنیتی مانند hardware zoning به کار گرفته شود عملکرد بهتری را ارائه می دهد . چرا که این رمزنگار به طور فعالانه کار می کند و به عنوان یک راهکار نسبتا ساده رمزگذاری استوریج می تواند هزینه های خود را در کوتاه مدت جبران می کند . رمزنگار استوریج یک عنصر مهم در آنچه که به عنوان “بالا بردن ضریب امنیتی ” شناخته شده است ، بشمار می آید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *