کلود استوریج  API

Cloud storage API

کلود استوریج APIد(Application Program Interface ) یک رابط می باشد که ارتباط اپلیکیشن Locally-based و سیستم ذخیره سازی کلود (Cloud-based) را برقرار می کند ، بنابراین یک کاربر می تواند داده های خود را به آن ارسال کند و در مواقع نیاز به آنها دسترسی داشته باشد و داده های ذخیره شده خود در آن را به کار گیرد . برای این اپلیکیشن ، سیستم کلود استوریج دقیقا یک دستگاه هدف دیگر است که مشابه استوریج های Disc-basedو نواری می باشد.
عدم استفاده از کلود API ممکن است عواقبی را به همراه داشته باشد از جمله می توان به بروز مشکلاتی در زمینه انتقال داده از یک سرویس تأمین کننده به سرویس دیگر اشاره کرد . این عامل موجب می شود که مشتریان بالقوه ترغیب به استفاده از کلود استوریج شوند. آقای بیل کلیبروک تحلیلگر تحقیقات بازار این مشکل را اینگونه شرح می دهد :

بسیاری از متخصصان IT، فقدان استانداردهای محاسبات کلود را یک مانع بالقوه برای Adoption می دانند که علت ایجاد این مشکل ؛ ناتوانی تأمین کنندگان خدمات کلود در زمینه انتقال ماشین های مجازی و داده ها از کلودی به کلود دیگر ، می باشد .

لازم به ذکر است چیزی که عموم کاربران بدان نیاز دارند یک رابط برنامه نویس کلود API مانند شبکه API و یا TCP/IP است که قابلیت پیاده سازی بر روی بستر تمام محصولات Cloud را داشته باشد و سرویس های آن را پشتیبانی کند ، علاوه بر این امکان رشد و توسعه را نیز ارائه دهد . اهمیت این موضوع در آن است که استفاده کنندگان کلود از اطمینان خاطر بیشتری بهره مند خواهند شد چرا که از قابلیت های مدیریتی بیشتر برخوردار بوده و با سهولت بیشتری می توانند در هر زمان داده های خود را ویرایش کنند. . آنچه کلود API همواره به آن توجه دارد این است که دریافت اطلاعات از داخل فضای کلود (کلود استوریج ) به مراتب آسان تر از گرفتن آنها خارج از فضای کلود می باشد .

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *